ברוכים הבאים לאתר פלדנקרייז אקדמי
Header
המרכז בחיפה להוראת שיטת פלדנקרייז
Header

אודותיי

שמי מיכל ריטר, אני מורה מוסמכת לשיטת פלדנקרייז משנת 1997 ומנהלת מרכז להוראת "תנועה אורגנית".

אני חברה באגודת המוסמכים בשיטת פלדנקרייז. את למודי התואר הראשון במדעי הטבע למדתי באוניברסיטה העברית בירושלים ואת התואר השני באפדמיולוגיה ובריאות הציבור סיימתי בהדסה עין כרם בירושלים.

התנועה תמיד משכה את גופי וסקרנותי.  בהיותי ילדה, לא אהבתי להשתתף בשעורי התעמלות שבהם היינו צריכים להקיף את בית הספר בריצה והמורה השמנה ישבה והאיצה בנו לעשות זאת מהר יותר, חזק יותר והוסיפה: "אם תתאמצו יותר תצליחו להגיע מהר יותר!". ככל שהתאמצתי יותר הרגשתי שכואב לי במותן ואין לי "מספיק אויר" ורק חיכיתי שהריצה תגמר. בגיל ההתבגרות, השתתפתי בשעורי בלט מודרני  והמורה תמיד דרשה שנעמוד "זקופות" עם שכמות "משוכות למטה" ובטן אסופה פנימה. המורה נהגה להראות את הריקוד ואנחנו היינו צריכות לחקות אותה. הרגשתי שאני צריכה להתאמץ לבצע את הריקוד שהיא הראתה בלי שניתנת לי ההזדמנות להרגיש את עצמי ואת גופי. לא יכולתי לרקוד מתוך חופש פנימי שמאפשר ביטוי אישי תוך חיפוש הקלות וההנאה שיכולה להיות בתנועה.

ידעתי שאפשר לרוץ בקלות ולרקוד בהנאה. הרצון להתנועע ולהבין את היכולת הטמונה בתנועה ליווה אותי כל חיי.

במהלך הלימודים האקדמיים , הרגשתי שכשאני משלבת תנועה בתהליך הלמידה שלי – הלימוד נעשה קל יותר, נעים יותר ואפקטיבי. כשעמדתי  לחתום על קבלת מלגה לדוקטורט באפדמיולוגיה עצרתי לרגע וחשבתי שעבודת דוקטורט צריך לעשות בנושא שבאמת רוצים להעמיק ולחקור בו. אז הבנתי שהתנועה היא זו שתלווה את המשך דרכי ואותה אחקור בהתעניינות מלאה.

למדתי בסמינר הקיבוצים "תנועה בריאותית ויציבה" עם המורה אפרת היימן שבזכותה הבנתי עד כמה האנטומיה הפונקציונאלית מרתקת אותי. נעשיתי מודעת לתנועות השונות בכל מפרק בגוף האדם וכך המבנה והתפקיד של כל חלק בשלד המתנועע נהפך לחלק בלתי נפרד ממני.

בין השנים 1991-1993 גרנו בארה"ב ושם למדתי את שיטת לבאן  (LABAN NOTATION) המאפשרת אבחון באמצעות תנועה.  בפיטסבורג, פנסילבניה, לימדתי תנועה בדגש בריאותי בקבוצות ובאופן אישי.

דרך התלמידים שלי הבנתי שהתנועה היא כלי שבאמצעותו אפשר ללמד הכול.

למדתי  ואני עדיין לומדת לרקוד ריקודי בטן ובאמצעות  ריקודי הבטן הבנתי שהתנועה הטבעית קיימת בכל אחד מאתנו, רק צריך לאפשר לה להיות חלק מאתנו ולא לעצור אותה.

כשלמדתי את שיטת פלדנקרייז קיבלתי כלים להשתמש בתנועה כאמצעי ללמידה. ללמוד את עצמי, ולאפשר לאחרים ללמוד את עצמם.

לימדתי אנטומיה יישומית, פונקציונאלית,  בתוכנית ללימודי תרפיה בתנועה בסמינר הקיבוצים ובאוניברסיטת חיפה. אני אוהבת ללמד את האנטומיה בצורה מעשית, שלומדים את המבנה תוך כדי הבנת התפקוד והפעולה של הגוף המשוכלל שלנו.

במרכז הלמידה שלי אני מלמדת אנשים להשתמש בעצמם וביכולות שלהם.

כמה תלמידים שלי למדו להיות מורים לשיטת פלדנקרייז ובמהלך לימודיהם ועבודתם הם התחילו לשאול אותי שאלות , כך מצאתי את עצמי מנחה מורים לפלדנקרייז ומשתפת אותם בחקירתי.

עם אהבת התנועה והרצון לחקור  – נבנה מרכז להוראת "תנועה אורגנית" שבו אני משתמשת בתנועה כאמצעי ללמידה אורגאנית,

למידה שבה התלמיד לומד להיות המורה והמטפל של עצמו.