ברוכים הבאים לאתר פלדנקרייז אקדמי
Header
המרכז בחיפה להוראת שיטת פלדנקרייז
Header

השתלמויות למורים בשיטת פלדנקרייז

מורים יקרים

חקירת היכולות של כף הרגל

חקירת כף הרגל ויכולותיה

 

ביום שישי הקרוב, ה 28.4.17, יתקיים מפגש מורים נוסף אצלי בסטודיו ברחוב רות 49 בחיפה בין השעות 10:30 – 14:00.

הנושא שנחקור הפעם: כף הרגל.

כף הרגל שלנו נושאת את משקל גופינו, צריכה להיות יציבה אך גם תנועתית מספיק כדי לאפשר לנו לנוע בחופשיות .

בסדנא נחקור את המבנה המופלא של כף הרגל. נחווה כיצד אפשר לשחרר את כף הרגל מ"בית הסוהר" – הנעליים,  נלמד זאת בשיעור בו נעורר ונפעיל את הרגל בהתאם ליכולותיה האורגניים.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

מורים יקרים

ביום שישי הבא, ה 17.3.17, יתקיים מפגש מורים נוסף בסטודיו שלי, ברחוב רות 49 חיפה,

המפגש יתקיים בין השעות 10:30 – 14:00.

הנושא: שיכלול היכולת והקשר עם "תמונת" הפעולה במוח.

נחקור קשר מעניין זה בפעולת הרוטציה בשיעור ATM ובהתנסות ב FI.

אתם מוזמנים!!!

אנא אשרו השתתפותכם.

להתראות

מיכל

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

מורים יקרים

הנכם מוזמנים למפגש מורים נוסף שיתקיים ביום שישי הקרוב, ה 10.2.17 בין השעות 10:30 – 14:00, אצלי בסטודיו ברחוב רות 49 בחיפה.

הנושא שנחקור הפעם: התמודדות עם בעיות ברכיים.

נבין את המבנה האנטומי של מפרק הברך, נזכיר פתולוגיות שונות ונתנסה בדרכים שונות להתמודדות עם בעיות אלו. כל זאת נחקור בדרכנו המיוחדת ללמידה ב  ATM ובאמצעות FI.

אנא אשרו השתתפותכם

להתראות

מיכל

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
מורים יקרים
אתם מוזמנים למפגש מורים נוסף ביום שישי הקרוב ה 13.1.17
שיתקיים בסטודיו שלי ברחוב רות 49 בחיפה, בין השעות 10:30-14:00.
הנושא : שימוש במשקל נגד (counter balnce) 
כאמצעי להבהרת תחושת העצמי של התלמיד.
 
אנא אשרו השתתפותכם!
להתראות
מיכל
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
מורים יקרים
ביום שישי הקרוב, ה 16.12.16, יתקיים מפגש מורים נוסף אצלי בסטודיו
ברחוב רות 49 בחיפה, בין השעות 10:30 – 14:00.
הנושא: כיצד אפשר לעורר את התנועה החבויה בבית החזה.
נתנסה בקשר הטבעי בהוראה באמצעות ATM ו FI בנושא זה.
אתם מוזמנים לצפות בסרטון להשראה :
 
אנא אשרו השתתפותכם!!
 
להתראות
מיכל
 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

מורים יקרים

ביום שישי הקרוב, ה 11.11.16, יתקיים מפגש מורים נוסף אצלי סטודיו ברחוב רות 49 חיפה.

המפגש יתקיים בין השעות 10:30 – 14:00.

הנושא שנחקור הפעם: הליכה – הספקטרום שבין פתולוגי לנורמאלי.

אתם מוזמנים!!!

אנא אשרו השתתפותכם.

להתראות

מיכל

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

מורים יקרים

החגים הסתיימו וסוף סוף חוזרים לשגרה.

השנה נקדיש את מפגשי המורים לקשר הבלתי נפרד בין ATM ו FI.

אתם מוזמנים למפגש ביום שישי הקרוב, ה 28.10.16 שיתקיים אצלי בסטודיו ברחוב רות 49 בחיפה.

המפגש יתקיים בין השעות 10:30 – 14:00

הנושא: מעברים  – מאילוץ לתנועה ומ ATM ל FI​ במערכת היחסים המיוחדת בין הידיים ובית החזה.

אתם מוזמנים!

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

מורים יקרים,
ביום שישי הקרוב, ה 9.9.16, יתקיים מפגש מורים נוסף אצלי בסטודיו 
ברחוב רות 49, כרמליה, חיפה.
המפגש יתקיים בין השעות 10:30 – 14:00.
הפעם נדון בקשר המיוחד בין מפרקי הירך וחוליות הגב התחתון.
אתם מוזמנים!
אנא אשרו השתתפותכם!
להתראות
מיכל
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

מורים יקרים

אתם מוזמנים לסדנת עומק בנושא: "הפלדנקרייז שבטנגו" 

את הסדנא יעביר אלון, הבן שלי שבא לביקור מגרמניה. אלון, מורה לפלדנקרייז, קונטאקט אימפרוביזיישן ורקדן טנגו.

הסדנא מתקיימת ביום שישי ה 17.6.16 

בין השעות 10:30 – 14:00.

פרטים על הסדנא באתר של אלון :www.alonritter.com

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

מורים יקרים 

ביום שישי הקרוב, 10.6.16, יתקיים מפגש מורים נוסף אצלי בסטודיו בין השעות 10:30 – 14:00.

במפגש נעסוק בלמידה המיוחדת בשיעור FI בתנוחת הכריעה .

אתם מוזמנים!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

נושאים בהם דנו לאחרונה בהשתלמויות מורים:

  • היחסים המעניינים בין בית החזה, כתפיים וראש.
  • תנועת מפרקי הלסת וכיצד אפשר ללמוד את עצמינו באמצעות התנועה במפרקים אלו. הלשון כמרכז תקשורת.
  • העמקה במסתורי מפרקי הירך ומפגש עם השרירי המרכזי והעמוק ILIOPSOAS
  • מלוי הגב להזדקפות והשימוש בכך להתארגנות המורה בעבודתו ב FI.
  • מעברים מאי יציבות ליציבות, מאי נוחות לנוחות, כיצד?
  • התייחסות פונקציונלית לעומת התייחסות סטרוקטורלית.תנועת כף היד  בהתייחסות פונקציונלית לעומת סטרוקטורלית.
  • "פיצוח" שיעור קשה של משה: "ראש תחת מסגרת" התמודדות עם השיעור ב ATM וב FI.
  • עצמות הבריח כמרכיב  בדמוי העצמי בפעולה.
  • עבודה בתנוחת הכריעה ב FI

הזמנה למפגשי מורים בשנת 2015-16

מורים יקרים ! 

שנה נוספת של מפגשי מורים , אצלי בסטודיו בחיפה,  תחל ב – 16 באוקטובר.

נמשיך לחקור ולהעמיק בדרך הנפלאה שמשה פלדנקרייז הוריש לנו.

נצפה בסרטים של משה מעביר שעורי FI ונותן הדגמות וסדנאות. ננסה להבין את דרך עבודתו, נקבל השראה לעבודתנו ונשתמש ברעיונות אלו לשכלול עבודתנו.

נעמיק בדרך ההוראה שמשה לימד באמהרסט וסן פרנסיסקו, נחווה שיעורי ATM ננתח אותם גם מבחינה אנטומית. ניקח אלמנטים משעורים אלו וניישם אותם בשיעורי FI ולהפך.

נתנסה בדרכים שונות ומשונות בהוראת ה FI כך שנוכל לאפשר לעצמינו להיות יצירתיים יותר. נרגיש ש FI  ו ATM הם בעצם דרך הוראה אחת.

במפגשים אעלה רעיונות, דילמות ומחשבות בהם אני נתקלת במהלך עבודתי. אתם מוזמנים להעלות מחשבות ודילמות משלכם. כך תפתח במה בה כולנו נוכל ללמוד ולהתפתח.

אם רק נרשה לעצמינו להמשיך לשאול שאלות, התשובות יהיו כבר חשובות פחות. 

המפגשים יתקיימו אחת לחודש ויתקיימו אצלי בסטודיו, רחוב רות 49 חיפה

בימי שישי בין השעות 10:30 – 14:00.

עלות: לנרשמים לכל עשרת המפגשים 1300 ₪

עלות למפגש בודד, על בסיס מקום פנוי : 150 ₪.

(לכל מי שהתשלום קשה לו יכול לשלם כפי יכולתו.)

אנא צרו קשר להרשמה

להתראות

מיכל

 

תוכנית שנת הלמודים 2014-15:

שנה נוספת של מפגשי מורים תחל ב – 31 באוקטובר, אחרי סוכות.

השנה נצפה בסרטים של משה מעביר שעורי FI ונותן הדגמות וסדנאות. ננסה להבין את דרך עבודתו, נקבל השראה לעבודתינו ונשתמש ברעיונות אלו לשכלול עבודיתנו.

נזמין תלמידים מבחוץ ונדון ביחד בבעיותיהם או משאלותיהם. נוכל לחוות את המשותף בשיעור FI ו ATM.

נחווה שיעורי ATM , ננתח אותם גם מבחינה אנטומית. נקח אלמנטים משעורים אלו וניישם אותם בשיעורי FI ולהפך.

במפגשים אעלה רעיונות, דילמות ומחשבות בהם אני נתקלת במהלך עבודתי. כך תפתח במה בה כולנו נוכל ללמוד ולהתפתח.

יתקיימו 10 מפגשים במהלך השנה.

המפגשים יתקיימו בימי שישי בין השעות 10:30 – 14:00.

מחיר : 1300 ש"ח.

אנא צרו קשר להרשמה

להתראות

מיכל

 

על השתלמויות  המורים בסטודיו:

במפגשים מתקיימים דיונים בדרכי ההוראה , מנתחים שיעורים מבחינה אנטומית, פיזיולוגית וחוקרים את אפשרויות הלמידה השונות באמצעות התנועה.

במפגשי המורים אנחנו יוצרים מרחב למידה בו אנחנו בודקים,  שואלים ומגלים את היכולות שלנו להשתכלל ולאפשר לנו ללמד את תלמידינו להיות המורים והמטפלים של עצמם.

בצפיה בסרטים שמתעדים את עבודתו של משה: אנו מנסים להבין ולנתח שיעורי FI שמשה נתן לתלמידים שונים.

אנחנו עוקבים אחר שלבי ההתפתחות של השיעורים עם כל תלמיד, מנסים להבין את העקרונות המסתתרים מאחורי כל שיעור, מתרגלים אלמנטים מהשיעור ב FI ומנסים ליצור שיעור ATM שיתפתח מהשיעור של משה.

דנים ב"מקרים" שמביאים מהשטח  ובוחנים כוונים שונים ללמידה.

וברקע לכל המפגשים שלנו – אנחנו מתמקדים בהבנת התהליכים המתרחשים במוח, (עד כמה שאנחנו יכולים להבינם) ואיך אפשר להשתמש בהבנה זו בתהליכי ההוראה שלנו.

להלן  דוגמאות לנושאים בהם דנו בשנים האחרונות:

-פלקסורים מול אקסטנסורים במעבר משכיבה לישיבה. במפגש זה התנסינו בהשפעת הפניית תשומת הלב לאזורים דיסטאליים כגירוי להפעלת האזורים הפרוקסימליים.

-דרכים שונות להפניית תשומת הלב לאזור הטורקאלי בעמוד השדרה.

-עבודה עם כדורים קטנים ומיוחדים ב ATM ו FI. תנועת שורש כף היד של המורה בהשפעת הכדור והשפעתה על התארגנות המורה בשיעור FI.

-ניתוח שיעורים  של משה הנחשבים  ל"קשים" ודרכים שונות להתמודד עם שיעורים מסוג זה.

-השפעת הזחילה על ההליכה

-תנועת האגן בהליכה

-היחסים המעניינים בין ראש, כתפיים ובית החזה.

בשנה נוספת דנו בנושאים :

  • מפגשים בנושא עקמת: ניתוח אנטומי של סוגי עקמת שונים, סקירת הטיפולים הקונבנציונליים ויישום עקרונות שיטת פלדנקרייז בהתמודדות עם הבעיה הסטרוקטורלית. (ATM,FI )
  • ניתוח אנטומי של פונקציה (אחת או כמה, בהתאם לבקשת המורים) והכנת שיעור או קבוצת שיעורים לשכלול היכולת של פונקציה זו לפי עקרונות השיטה.( ATM,FI )
  • מפרק הלסת: TMJ
  • חוליות הצוואר: מבנה ותפקיד, איך אפשר "להקל" על העומס שעליהן
  • פריצת דיסק: הסבר אנטומי ,יישום עקרונות השיטה בהתמודדות עם הבעיה.
  • חוליות החזה: שכלול התנועה ביניהן כעזרה לעומס המוטל על חוליות הצוואר והגב התחתון
  • כתפיים: כתף כחלק מחגורת הכתפיים הכוללת את עצמות הבריח והשכמות. "כתף קפואה": הסבר אנטומי ויישום עקרונות השיטה.
  • מפרקי ירך: מבנה ותפקיד, (דומה ושונה בין מפרקי ירך וכתף) החלפת מפרק ירך, שבר בצוואר הירך, אנטומיה ויישום עקרונות שיטת פלדנקרייז .
  • ברכיים: מבנה ותפקיד, בעיות נפוצות.
  • ישיבה על כיסא: בעיות כתוצאה מישיבה ממושכת, ניתוח אנטומי, ודיון ביתרונות ובחסרונות של העברת שעור על כיסא.
  • כפות רגליים וקרסוליים: מבנה ותפקיד, הקשר שלנו עם האדמה, הרצפה.
  • עמידה: התמודדות עם שווי משקל, יתרונות וחסרונות שיעור בעמידה.
  • כפות ידיים: אנטומיה, בעיות נפוצות בקרב נגנים ואנשים שעובדים עם ידיהם, "הדיבור" בין קצות האצבעות והשכמות.
  • שימוש באביזרים שונים בשעורים בשיטת פלדנקרייז.
  • שיעור בשיטת פלדנקרייז במים.

במפגשים אנו חוקרים איך אפשר להיות מורים גמישים לא רק בגופינו אלא בעיקר במחשבתנו?!

מכיוון שאנחנו מלמדים באמצעות התנועה כיצד להשתמש בעצמינו ביעילות, חשוב לנו להבין את האנטומיה של התנועה.

כדי להיות יצירתיים וגמישים במחשבתנו, עקרונות השיטה צריכים להיות נהירים לנו כך שנוכל להשתמש בהם בכל מצב.

אנחנו חווים  שיעורים של משה מאמרהסט, מסן פרנסיסקו  ומאלכסנדר ינאי, ומנתחים אותם.

מנסים להבין את האנטומיה של תהליכי התנועה ואת העקרונות שמשה השתמש בהם כדי ללמד תהליכים אלו.

מעבירים  את נושא השיעור שניתחנו מ ATM ל- FI בגמישות. (יש מיטות כדי שיהיה לנו נוח).

נותנים את דעתנו על ההתארגנות היעילה של המורה כגורם המשפיע ישירות על יכולת ההוראה בידיים.

עובדים בשלשות כך שבזמן שמורה נותן FI למורה ששוכב על המיטה הוא גם יקבל FI כדי להפנות את תשומת לבו להתארגנות של עצמו.

רואים סרטים של משה בעבודתו ומנסים להבין את הלך מחשבתו הגאונית ודנים בחלק מכתביו.

עם גמישות מחשבתית אנחנו יכולים להיות יצירתיים ולאפשר לכל אחד ללמוד להשתמש בעצמו בכל תחום.

כך אנחנו יכולים להעשיר את הפרקטיקה שלנו ולתת מענה לכל מי שרוצה ללמוד.

בגמישות מחשבתית זו אנו דנים בדוגמאות להוראת השיטה בתחומים שונים כמו:

            לימוד זמרים, הפקת קול בצורה יעילה יותר תוך הבנת תהליך הנשימה.

            שיכלול השחייה לסגנונותיה השונים תוך תשומת לב לשימוש במרכז הגוף.

            פיתוח שרירים בחדר כושר – איך אפשר לעשות זאת בצורה יעילה בלי להנזק.

            לימוד תנוחת יוגה ושכלולה באמצעות שיטת פלדנקרייז.

            עזרה לנפגעי שיתוק מוחין –  CP.

            עזרה לחולים הסובלים מטרשת נפוצה – MS.

ועוד נושאים רבים אחרים.

ברגע שהמורה גמיש במחשבתו הוא יכול לשים בצד את תואר המטפל וליהנות מהיכולת להיות מורה שמקנה לתלמיד דרך להכיר את עצמו ולעזור לעצמו בכל רגע נתון.

 

השתלמויות נוספות:

 למורים בתחילת דרכם

קורס שנתי "מהתאוריה למעשה" בקבוצה קטנה ותומכת.

מטרת הקורס: ללוות את המורה המתחיל , להקנות לו כלי עבודה ויכולת הבנה של עקרונות השיטה ואנטומיה יישומית.

כדי להיות מורה שמלמד באמצעות תנועה יש צורך להבין את המבנה שלנו מבחינה אנטומית ועם הבנה זו להשתמש בעקרונות השיטה ללמידה.

בקורס ננתח שיעורים של משה : מבחינה אנטומית יישומית, נבין את עקרונות השיטה ונזהה אותם בשיעורים אלו.

נלמד לתכנן שיעור ונבין את הקשר בין השיעור ליישומו בחיי היומיום

נכיר דרכים שונות להעביר שיעור בנושא מסוים . נתנסה באפשרויות השונות שאפשר להתאים שיעור לאוכלוסיות שונות.

נתמודד עם תלמידים בשיעורי FI (מהקהל הרחב) וננתח כל מקרה לגופו.

נדון בכתבים של משה ונדלה מתוכם "כלי עבודה" שישמשו אותנו בעבודתנו.

כך נוכל להיות מורים יותר מקצועיים, יצירתיים ומעניינים. נהיה מסוגלים ללמד כל מי שרוצה ללמוד.

 

כל המפגשים מתקיימים בסטודיו שלי ברחוב רות 49,

שכונת כרמליה בחיפה.

להרשמה: Michal.ritter@gmail.com

טלפונים: 04-8384668,    050-7572449