ברוכים הבאים לאתר פלדנקרייז אקדמי
Header
המרכז בחיפה להוראת שיטת פלדנקרייז
Header

מה היא שיטת פלדנקרייז

שיטת פלדנקרייז מאפשרת לך ללמוד את עצמך באמצעות תנועה

מתי אנחנו מתייחסים לגוף שלנו?

באיזו הזדמנות אנחנו שואלים את עצמנו האם נוח לנו , האם אפשר היה להתנועע  אחרת ,

באיזו תכיפות אנחנו שמים לב לכך שהנשימה זורמת , האם אנחנו מרגישים את התמיכה שהרצפה יכולה לתת לרגליים שלנו כדי לנוע בקלות

מה זו תנועה יעילה? האם צריך להתאמץ בכל רגע שאנו מתנועעים או שאפשר גם להתנועע ללא מאמץ,

מתי התפננו לשאול שאלות אלו ? אולי בעקבות כאב או "צעקה"  אחרת של הגוף ? אולי רק כשמשהו מפריע לנו אנחנו נזכרים להתבונן בעצמנו מבפנים?!

הגוף שלנו הוא כלי משוכלל ביותר, כשמתעוררת שאלה או בעיה כלשהי – אפשר למצוא את הפתרון בתוכנו.  אם נחפש, נחקור את עצמנו ונתנסה באפשרויות חדשות נוכל לגלות שהפתרונות קיימים.

הגוף כל כך משוכלל שאם יש מגבלה באזור מסוים  אפשר למצוא תחליפים ואפשרויות חדשות שמאפשרות למקום הפגוע לנוח וכך להבריא.

אם אנחנו רוצים להשתמש בעצמנו לביטוי כמו נגינה שירה או ריקוד וכל מה שברצוננו לבצע – הכול אפשרי, יש לרצות לחפש, לחקור ולשחק עם מגוון האפשרויות האינסופי שהגוף שלנו מציע לנו וכך נוכל למצוא את הדרך לבטא את עצמינו ביעילות

אין אף אחד שיכול להכיר את הגוף שלנו מלבד אנחנו עצמנו. לכן אנחנו יכולים ללמוד להיות המורים של עצמנו והמטפלים של עצמינו.

אתם מוזמנים להתנסות בשיעורים אישיים או בקבוצות – שתי דרכים להוראת השיטה:

בשיעור הקבוצתי המורה מציע באופן מילולי אפשרויות תנועה שונות שמתוכן התלמיד בוחר את הדרך לביצוע יעיל של פעולותיו. בחירה זו נעשית מתוך מודעות להרגלים ובדיקת יעילותם. תנועה יעילה היא תנועה נטולת תחושת מאמץ. תחושת מאמץ מופיעה כאשר הפעולה נעשית בצורה לא מתואמת, המאמץ מפריע לביצוע הפעולה באיכות ובמינון שרוצים לבצעה. בסוף השיעור נוצר שינוי ממשי בתחושה של התלמיד את עצמו. שינוי זה מאפשר לתלמיד למצוא קשר חדש בין חלקי גופו והוא מוכן לצאת לכל פעולה שתידרש ממנו ולבצעה בצורה יעילה יותר.

בשיעור האישי : המורה מציע לתלמיד, באמצעות ידיו בתנועות עדינות וברגישות, ארגון יעיל יותר של גופו. הלימוד נעשה בתנאים בהם מערכת העצבים משוחררת מהשפעות המפריעות ללמידה כמו כוח המשיכה או אי נוחות בעקבות כאב. לכן השיעורים מתקיימים בשכיבה , לפחות בתחילת תהליך הלמידה, ובתנוחה שבה לא מורגש כאב. התלמיד לומד להרגיש תחושה של תפקוד יעיל ונוח. התלמיד לומד את השליטה על תפקוד זה באמצעות תנועה מודעת. הוא לומד "להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי ואת הקשה לקל ונעים" (משה פלדנקרייז). בשיעור אישי אפשר להתייחס לבעיות ספציפיות של התלמיד: כאב מטריד, הגבלת תנועה מסוימת, אי יכולת לבצע פעולה בצורה משביעת רצון ועוד…

"אם אין אני לי – מי לי!"

בואו ללמוד איך  "להפוך את הבלתי אפשרי – לאפשרי, את הקשה – לנוח ואת הנוח – לנעים" (מדברי משה פלדנקרייז)